Promotieartikelen voor een oudere doelgroep

Tegenwoordig lijkt het alsof marketing vooral bedoeld is om nieuwe producten aan de man te brengen onder jonge mensen. De vergrijzing zorgt ervoor dat juist de Nederlander op leeftijd een steeds aantrekkelijkere target groep is voor veel bedrijven.

50-plussers zijn niet alleen door hun aantal een interessante groep voor marketeers, het zijn ook consumenten met geld. Deze twee voorwaarden zorgen ervoor dat veel organisaties zich toeleggen op marketing voor 50-plussers.

Deze doelgroep is niet te lokken met goedkope producten tegen lage prijzen. Ze eisen de juiste prijs-kwaliteit verhouding. Daarnaast is deze doelgroep in het bijzonder heel erg gesteld op goede service. Dit uit zich in meer merkentrouw en producttrouw dan bij andere levensgroepen bij bevredigende service.

Van alle sociale media gebruiken ouderen vooral Facebook. Niet alleen kunnen ze hier makkelijk op de hoogte blijven van wat hun kinderen en kleinkinderen uitspoken, ook zitten veel vrienden al op dit medium. Daarnaast zijn veel ouderen dagelijks te vinden op hun computer waarbij ze vooral gebruik maken van hun e-mail en internet bankieren. Ook digitale marketing is dus een kans om reclame te maken.

Bij het bereiken van een oudere doelgroep is het dus belangrijk om te denken aan de juist prijs-kwaliteit verhouding. Dit aangevuld met een goede service zou moeten zorgen dat een oudere consumentengroep niet alleen geïnteresseerd is in je product maar ook trouw blijft aan je product.

Bij de groep van 70-plussers is het daarnaast in te spelen op vertrouwen. Vertrouwelijk overkomen, zowel online of offline, zorgt voor meer interesse vanuit de doelgroep.

Offline marketing kan door middel van workshops en promoties waarbij promotieartikelen worden uitgedeeld. Kies dan wel promotieartikelen die iedereen in het dagelijks leven nodig heeft. Hierdoor wordt het artikel vaak gebruikt waardoor de naam van het bedrijf of heet product vaak wordt gezien. Dit zorgt voor een onbewuste merkvoorkeur en dat is precies wat je wil.

Voor andere marketing artikelen verwijzen we je door naar Maxilia.nl!